Szervezetfejlesztés
Célunk hozzásegíteni a kis és középvállalkozásokat eredményességük és hatékonyságuk kibontakoztatásában szervezetfejlesztési módszertannal.
Mi a szervezetfejlesztés?
A szervezet megújításához szükséges változásokat elindító, létrehozó, azokat szembesítő folyamat azon célból, hogy lehetővé tegye a szervezetek számára, hogy életképessé váljanak vagy azok maradjanak, hogy alkalmazkodjanak az új viszonyokhoz, hogy megoldják a problémákat és hogy tanuljanak a tapasztalatokból.
Miben tudunk segíteni?
# Szeretne fejlődni, növekedni
# A vevői elégedettségét szeretné növelni
# A dolgozói elkötelezettségen szeretne javítani
# Szeretné, ha viszonylag kevés energiát vesztegetnének felesleges konfliktusokra
# Hatékonyabban szeretné az erőforrásait felhasználni
# Szeretné, ha mindenki tervszerűen törekedne a kitűzött célok elérésére
Milyen területeket érinthet a szervezetfejlesztés?
Szervezeti hatékonyság növelés
Üzleti vízió, misszió, stratégia tervezés facilitálása, stratégia végrehajtás felgyorsítása és annak stabilizálása.
Folyamatok fejlesztése
Változások, rendszerek, folyamatok - humán és technológiai- bevezetése, a bevezetés felgyorsítása, működési hatékonyság fejlesztése.
Együttműködés fejlesztése
Szervezeti struktúra, csoportok és az egyes területek együttműködésének, eredményességének fejlesztése.
Hogyan dolgozunk?
A cégek a saját megoldandó helyzeteik specialistái, ezért felszínre hozzuk a Megbízó öndiagnosztizáló, problémamegoldó, alkalmazkodó és tanulási képességét.
Mi egyedi megoldásokat alkotunk a Megbízóval. Szervezetfejlesztés alatt nem azonnali tréninget, doboz megoldásokat, coachingot, vezetőfejlesztést, terápia szerű beavatkozást, "megmondó" szakértést, csapatépítő programok szervezését értjük. Természetesen ezek az eszközök folyamatba ágyazva hasznos építő elemek lehetnek, ha valóban szükséges a cél eléréséhez.
A szervezetfejlesztés lépései folyamatba ágyazva hozzák meg a kívánt eredményt:
Diagnózis
- A cél megfogalmazása, amit a Megbízónk szeretne elérni
- Szerződéskötés
- Alapos, úgy nevezett vállalati diagnózis készül
- Visszajelzést adunk a diganózisról
Intervenció
- Tervezés, bevonjuk a cél eléréséhez szükséges embereket a szervezetből
Implementáció
- Megvalósítás
- Értékelés
Utánkövetés
Mikor lehet szüksége szervezetfejlesztésre?
- A dolgozók eltérő normák szerint működnek
- Az egyes szervezeti egységek között vannak együttműködési nehézségek, van, hogy többen ugyanazon dolgoznak, nem tisztázott, hogy ki, hol helyezkedik el a szervezeti struktúrában, meddig terjed a felelőssége, gyakoribbak a konfliktusok
- Sok a projekt és a prioritás, mindenki elfoglalt a napi mókuskerékben
- Nehézkes a kommunikáció, időnként elvész az információ
- Az első számú vezető túlterhelt, a középvezetői csapat működhetne jobban is
- Nem mindenki számára egyértelműek a vállalati célok
- A feladatok delegálása nehézkes
- Eltérő a munkatársak teljesítménye, jó lenne, ha a teljesítményt objektíven lehetne értékelni
- A folyamatok nem optimálisak
- A munkatársak lehetnének motiváltabbak is
- Magas a fluktuáció
Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.